ȘOC! FIZICA CUANTICĂ A DEMONSTRAT CĂ SPIRITUALIȘTII CARE SE FOLOSESC DE FIZICA CUANTICĂ PENTRU A-ȘI PROMOVA TEORIILE OBSCURE SUNT IDIOȚI! DĂ CLICK SĂ VEZI CUM FUNCȚIONEAZĂ!

Înainte să încep uzualul ritual de a mă lua de o categorie de oameni la întâmplare, azi simt nevoia să vă spun o poveste prețioasă din trecutul meu. Din nou.

Ca elev la filologie m-am plictisit tare de tot în liceu, na, era filologie. Citeam cărți, mă băgam în proiecte din astea patologice pentru tocilari masochiști, dar în mare eram un copil căruia îi plăcea să știe chestiile pe care le știau alții și-i făceau mai speciali decât restul. Devenisem foarte bună prietenă cu un student la fizică care era foarte pasionat, iar când el a ajuns în anul trei și s-a apucat de mecanică cuantică, s-a îndrăgostit de dânsa, și eu, inevitabil, după el. Problema era că el fusese școlit la real, știa mate și putea să înțeleagă chestii în profunzime, eu nu puteam. Așa că, din pură curiozitate, printr-a doișpea m-am dat la pregătire la mate și am stocat patru ani de algebră, trigo și calcul diferențial într-unul singur, de parcă mai avea un pic și se sfârșea lumea. Abia dup-aia am început să cochetez și cu matematica universitară și să înțeleg că pisica lui Shrodinger nu era totodată vie și moartă pentru că așa s-au gândit fizicienii că ar fi mișto să fie. Nici efectul observatorului nu era o chestie la modul Secretului lui Rhonda Byrne. Și multe alte simple teorii din fizică erau pur și simplu atât de nebunești matematic încât doborau pe capete foarte mulți studenți la fizică.

Tot ca fapt divers, am aprofundat esoterismul în felurite aspecte ale sale timp de vreo 10-11 ani așa, cât am putut și eu până ce era s-o iau pe ulei. După aia mi-am mai pierdut vag niște zile provocând tarotiști inițiați cu atitudinea mea de om de știință supersceptic.

Voi oferi tarotului și diverselor aspecte esoterice studiate credit. Nu m-au învins, ba din contră. O să presupunem că undeva, la nivel mega-astral, s-a dat o bătălie energetică și am învins, nu prin logică, ci prin… hai să zicem ceva chakra super evoluată.  Oamenii au nevoie de un mister din ăsta finuț în viața lor pentru că așa e frumos.

Dar pentru fiecare lucru frumos care există, trebuie să fie și o categorie de dubioși care să ne arate că nu merităm să avem chestii faine. Cam ca toți omuleții ăia care întrețin bloguri obscure cu știri despre originea sacră și extraterestră a românilor și, cel mai rău, despre cum CUANTICA a dovedit nu știu ce teorie super-astrală despre vaga lor proiecție eronată a universului. FIZICA CUANTICĂ a spus-o! A dovedit-o! Gata, tipilor, e știință, trebuie s-o luăm de bună că așa a dovedit cică domeniul ăsta abstract din fizică ce se ocupă cu studiul fenomenelor la nivel atomic. Și ce m-aș bucura dacă ar fi așa, dar din păcate, probabil că 99% din oamenii care împrăștie zvonuri din astea despre CUANTICĂ FRA’, habar n-au să rezolve o ecuație de gradul II…

Până și teoria corzilor, care pare foarte la modă printre ortacii pasionați de reiki, nu e un model axiomatizat. Adică, mai pe înțelesul tuturor, e o chestiune idealizată care variază în funcție de parametri și care nu acoperă toate golurile ridicate în întrebările cercetătorilor, chiar complică unele situații, cum ar fi cea legată de multivers. Matematica evoluează spectaculos încercând să însumeze genul ăsta de teorii complexe în modele și formule pentru a le înțelege noi mai în detaliu, nu pentru ca niște tâmpiți senzaționaliști să-și asume două cuvinte șoc „FIZICĂ CUANTICĂ” pe care să le asorteze cu nu știu ce revelație senzațională despre moartea căprioarei.

Până una alta, iubitul vostru țap ispășitor de senzațional nu dovedește nimic din ce vă convine vouă. Deși, probabilistic vorbind, e destul de posibil ca cineva să-și fi asumat deja o idee trăznită, asociind-o la întâmplare cu nu știu ce teorie cuantică și, ȘOC, să fie pe bune, chiar dacă personajul în cauză habar n-are aritmetică elementară. Ce tare-i probabilitatea asta, nu?

MARȘ, MĂ.

Lasă un răspuns

